RenCar sp. z o.o

ul. Gliwicka 190, 44-207 Rybnik

TEL. (32) 793 77 93

Silnik Forda Ecoboost

Nowy slnik Forda 1.0 l Ecoboost po raz drugi Międzynarodowym silnikiem roku!!!

Zrzut ekranu 2013-10-14 14_49_45

Ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1.0 l EcoBoost opracowany przez firmę Ford Motor Company otrzymał tytuł: „Międzynarodowy silnik roku” za rok 2013. Turbodoładowana trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa zdobyła najwyższą liczbę punktów w 15 -letniej historii konkursu i powtórzyła swój sukces z roku 2012 ponownie zdobywając tytuł: „Międzynarodowy silnik roku”. Wyróżnienie to jest przyznawane przez 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, spalanie, kulturę pracy i skuteczne wprowadzenie do produkcji zaawansowanych technologii.

Silnik 1.0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

Ten mały i mocny silnik zdobył takzę pięć innych wyróżnień:

  • Najlepszy nowy silnik
  • Najlepszy silnik poniżej 1.0 litra
  • International Paul Pietsch Award 2013
  • Dewar Trophy
  • Breakthrough Awards

Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1.0 l EcoBoost warto wymienić:

  • Kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych.
  • Unikalny kształt żeliwnego bloku umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilośc energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.
  • Dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność.
  • Zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałów wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu.

Nowy silnik Forda 1.0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8l/100km* i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0l/100km, a emisja CO2 sięga 114 g/km.

Silnik 1.0 l EcoBoost jest oferowany w Europie w modelach Ford Fiesta, Ford B-max, Ford Focus, Ford C-max i Ford Grand C-max. W niedalekiej przyszłości będzie też dostępny w modelach Ford Mondeo, Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Ford Turneo Connect, Ford Turneo Courier.

*Wszystkie wielkości dotyczące emisji CO2 wyrażone w g/km uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Komisji Europejskiej 93/116/EC. Podane wartości zużycia paliwa uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Uni Europejskiej UE 80/1268/EWG. Wartości te mogą się różnić od wyników uzyskiwanych podczas pomiarów wykonywanych w innych cyklach pomiarowych stosowanych w innych częściach świata.

Skontaktuj się z nami

Umów się na jazdę próbną.